alltomssex.blogg.se

Här finner du sånt som rör, sex, kärlek och relationer med mera. Här ska du känna dig trygg och det är helt okej att vara anonym om så önskas när du kommenterar, ställer frågor osv. ÄLSKAR frågor, tips med mera så kom igen, våga våga våga! Du kan nå mig här på bloggen och via min mail: [email protected]

PORR

Porr är något som jag tror att det är oerhört många som har en annorlunda bild av gentemot någon annan.

Med porr brukar man mena filmer, bilder och texter som visar eller beskriver människor som har sex. Det finns ju en massa vanliga hollywoodfilmer och pocketböcker som innehåller sexscener också. Men det som kännetecknar porr är att den är fokuserad på just sexet. Syftet med porr är helt enkelt att göra folk kåta.

En del blir kåta av porr, andra tycker att det är obehagligt att kolla. Och en del tycker att det är både upphetsande och jobbigt på samma gång.

Jag personligen, tror att det är väldigt stor skillnad mellan killar och tjejer på denna punkten. Jag tror och vet att killarna dominerar genom porrtittande, dock tror jag det finns betydligt fler tjejer som ser på porr än vad man kan tro.

Anledning till varför det går in mer hos killar tror jag till största del är på grund av att det oftast, i de flesta fallen, är tjejen som är i bild där hon antingen penetrerar en man eller blir penetrerad. Oavsett vad, så är tjejen nästan jämt i fokus. Är det inte för att hon suger av någon så är det för att hon ligger och stönar högt som guden medan hon blir pullad eller slickad.

Personligen så är porrtittande inget för mig. Jag tycker det känns så himla orealistiskt och fake. Jag har inte kollat på porr regelbundet, utan bara några gånger då och då, så min bild kanske skulle varit förändrad ifall jag gjort det till en vana, men nej, jag tror faktiskt inte det. Jag anser att man istället ska försöka utforska på egenhand och istället bli kåt och upphetsad på andra vis än att se på porr..

Vad tycker ni om porr? Går ni igång på det?

Något jag också tycker är intressant är att det finns många som ser på porr trots att de har en partner. Varför de gör de är en obesvarad fråga som jag glatt skulle vilja ha svar på. Själv så gillar jag inte tanken av det. Jag och min partner har diskuterat om det, och det är ingen av oss som intresseras om det, men jag försöker tänka in mig i situationen OM min partner hade varit intresserad.. Min reaktion till det hela hade varit att visst, du får se på det ifall det känner att det ger dig något, men du frågar jag mig själv vad det är att det ger som inte jag kan ge. Känns nästan som att man inte riktigt räcker till utan att ens partner strävar efter något mer. 

Hur skulle du reagera om du haft en partner som regelbundet ser på porr?

Kommentera gärna era tankar om allt. Ställ gärna era frågor och fundering med om allt ni undrar. Svarar mer än gärna. Blir så himla mycket roligare när ni läsare också är delaktiga. 

Varma kramar,

- Den dolda ägaren

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Andreas
skriven :

Detta är för mig väldigt viktigt ämne, jag menar att förstå upphetsning. I varje människas liv ser vi ofta andra vi blir attraherade av, så de blir ju väldigt integrerat med våra val. Sexuell drift styr kanske mer än vi tror? Jag ser att porr visar vad folk fantiserar om, och frågan som ger alla svar är, varför tycker folk om fantasierna
Vad jag undrar mycket om är skillnaden mellan att vara med många olika partners eller att vara med samma. Och välja rätt partner.

2 Andreas
skriven :

Kan fortsätta lite, o varför killar intresserar sig mer, generellt, tror jag kan förklaras med fantasier. Det är sant att både tjejer och killar generellt fantiserar om att killen har makten under sexet. Detta är vad nästan alla killar går igång på mest, och det är ett fritt val. Det behöver dock inte vara så, man kan gå in i sensationerna mer utan fantasier, och då är det mer upptäcka själv som du pratar om?
Ämnet är väldigt stort, kan förstås tillägga att jag såg mycket förr, men är inte intresserad längre.

3 Brittfitta
skriven :

Hehe ok jag ska förklara varför jag ser på porr. JAg har faktiskt flera anledningar. En är att jag tycker det är lite roligt, och gillar när det kan chocka mig. Största anledningen till att jag ser på porr är för att det hjälper mig att onanera. Jag blir inte kåt av att se på porr, men när jag tittar, och hör porren, så antar jag att min kropp reagerar och jag får orgasm mycket snabbare.
Sista anledningen till varför jag ser på porr är för att avdramatisera sex. Jag är en ganska romantiskt lagd person (harlequin romaner and all that) så jag ser helt enkelt på porr för att hålla mig själv på jorden lite. Annars blir det lätt att jag förväntar mig hollywood sex, vilket bara bäddar för besvikelse :P.

Men jag är 100% säker på att jag skulle sluta se på porr om jag hade en partner. För precis som du sa, vad ka nporrfilmen ge mig som inte min kille kan ge bättre? Och om min kille vill titta, vad får han ut som inte jag kan ge?

Så där har du mitt svar :P

Svar: Ja, det du nämnde om varför du ser på porr angående att kroppen reagerar på ett särskilt vis osv tror jag gäller detsamma för många. HAha kanske jag bör se på porr trotsallt? Blivit besviken allt för många gånger.. ;)

Ja precis. Medger helt och hållet.
alltomssex.blogg.se

4 Sara
skriven :

Är jag den ända som inte alls tänds på porr? Jag blir typ helt avtänd....